STORYTELLING

Either write something worth reading or do something worth writing

Verhalen zijn een krachtig en effectief communicatiemiddel dat mensen verbindt. Zorg ervoor dat jouw verhaal geweldig is. Vertel waar je product voor staat, wat het zo goed maakt en waarom mensen het moeten kopen. Neem je potentiële klanten mee in je verhaal waarmee je ambassadeurs creëert die je verhaal verder vertellen en zorg zo voor een groot en een trouw publiek. It’s Mie schrijft samen met jou je verhaal en verspreid het via de meest passende kanalen.

 

Zo is bloggen (of vloggen) bv. een perfecte manier om aan storytelling te doen. Op je blog kun je schrijven over allerlei onderwerpen mbt. je vakgebied en creëer je de perfect traffic tussen je social media profielen en je website.

Bloggen verhoogt je ranking bij zoekmachines

Bloggen is ontzettend belangrijk voor de SEO van je website. Sites die regelmatig nieuwe content toevoegen worden vaker bezocht door zoekmachines en krijgen een hogere ranking. Mensen die bv. googelen zullen zelden tot pagina 3 doorklikken voor een zoekresultaat. Hoe meer content een website bevat, des te vaker zal een zoekterm voorkomen op die bepaald site en hoe hoger deze zal scoren voor bepaalde zoektermen.

Bloggen bevestigt je status als expert

Een blog is de perfecte manier om aan uw prospects te laten zien dat u gepassioneerd en bezield bezig bent met uw vak. Je kunt laten zien wat je in huis hebt en dieper ingaan om een bepaalde materie. Een goeie blog is een mix van trends in uw sector, nieuwtjes uit uw eigen bedrijf zoals nieuwe producten of diensten, praktische tips voor uw gebruikers, …

Een blog verspreid via social media zorgt voor traffic naar uw website

Elke blog die je schrijft, kun je perfect delen op uw sociale media. Op die manier komt er interactie op gang tussen jou en je klanten of prospecten en voor het lezen van de blog worden ze geleid naar uw website waar je hen kunt triggeren om ook je andere blogposts te lezen of de rest van je website te verkennen.

Een blog onderscheidt je van de concurrenten

In een blog kun je je als bedrijf of winkel onderscheiden van je concurrenten. Een blog geeft je virtuele ruimte om je stempel te drukken en je eigen stijl te promoten. De kleine nuances die je aan een bepaald product geeft, kunnen een prospect triggeren en hem tot een aankoop aanzetten.

Een blog is een zeer belangrijke marketingtool

Een blog is een goedkope investering die jaren meegaat. Blogposts blijven jarenlang vindbaar in Google en zorgen voor langdurig voor leads.

WAT DOEN WE?

Samen met jou zetten we een content strategie uit. We onderzoeken wat jouw klanten graag willen lezen, op welke manier je ze kan inspireren, welke problemen je klanten kunnen ondervinden en hoe jij daarop een antwoordt biedt. Deze informatie verwerken we in een soort plan waar we wekelijks bv. inspiratie kunnen halen om oa. onze blog te schrijven of ons verhaal op sociaal media te brengen.

WAT KRIJG JE?

Samen met jou schrijven we een plan van aanpak met onderwerpen waarover geschreven kan worden. Volgens een vast stramien en een afgesproken frequentie zorgt It’s Mie voor leuke blogberichten, informatieve en inspirerende teksten voor op de blog, website, social media profielen, ….

It’s Mie schrijft jouw blogs (van 300 tot 600 woorden lengte) en plaatst ze voor jou op je website via het contentmanagementsysteem. Vanzelfsprekend zorg ik voor een perfecte opbouw volgens de laatste SEO-richtlijnen. En ook voeg ik (desgewenst) rechtenvrije afbeeldingen toe. Als je me toegang tot jouw sociale media wilt geven, plaats ik ze ook voor je door en monitor ik de reacties. Maandelijks ontvang je een beknopte rapportage over het effect van jouw blogabonnement. Het succes van bloggen valt of staat met de regelmaat. Jij kiest zelf met welke regelmaat er geblogd wordt (1 keer per week, 2-wekelijks of 1 keer per maand).

Vraag hier meer info!